AUDIOKNIHA - Dívka ve vlaku

Napínavý thriller Pauly Hawkins „Dívka ve vlaku“ vyšel česky v akci Audioknihy Nahlas. Stát se to muselo, úspěch má kniha ve světě velký: v Anglii po vydání obsadila 1. místo žebříčku bestsellerů a byla tu 20 týdnů. To žádná jiná kniha nedokázala. Deník USA Today ji označil za „nejočekávanější knihu roku 2015“, thriller na 13 týdnů obsadil vrchol nejprestižnějšího žebříčku The New York Times Bestsellers s nejrychleji se prodávajícím románem v historii. Práva na něj už koupilo více než 35 zemí.

„Příběh, vyprávěný v ichformě střídavě třemi postavami, je předurčen pro zvukovou verzi. Chtěli jsme výrazné herečky, které svým hlasem dodají postavám charisma, vyprávění oživí i pozvednou. Každá má i dost prostoru, aby si užila hraní charakteru své hrdinky a načrtla její vývoj. Okouzlilo nás to natolik, že jsme museli audioknihu vydat dříve, než vyšla tištěná verze. Ten příběh se ještě lépe poslouchá, než čte,“ tvrdí Martin Pilař z OneHotBook.

Rachel dojíždí ranním vlakem do Londýna. Den co den vlak chvíli staví u návěstidla a umožní jí letmý pohled do soukromí mladého páru. Časem už má pocit, jako by pár znala. Jednou ale vidí něco, co ji šokuje, a poté se dozví, že je mladík pohřešovaný. Má jít na policii? Rachel není moc spolehlivá svědkyně, občas si vše nepamatuje přesně. Navíc to není tak docela její příběh...

„Kniha je detektivka, thriller i psychodrama; vše se postupně spojí jako puzzle. Nepřečíst si to celé, nepochopím, co se děje v mém příběhu; děj má hodně rovin,“ říká herečka Tereza Bebarová (čte Megan). Všechny linie románu zná i Petra Špalková, ujala se role hlavní protagonistky Rachel: „Po přečtení knihy jsem teprv oddělila své části, četla ji opět a dělala si poznámky, abych ve studiu už mohla 'jen‘ hrát. Rachel je pro herce dobře napsána. Může nám být protivná stalkerstvím i alkoholismem a že není schopna vyjít z bludného kruhu,“ tvrdila. „Bavil mě rozpor mezi naprostou úzkostí a pocitem méněcennosti i sebeironií, nadhledem, který vůči sobě uplatňuje.“ Výzvou byl pro svou vypravěčku i part Megan. „Místy jsem se až zapotila. Je to složitá ženská, maličko maniodepresivní, lehce promiskuitní,“ říká Bebarová. Potila se i Lucie Pernetová. „Spolupráce s režisérem Michalem Burešem je vždy intenzivní, chce z interpreta vymáčknout maximum energie. A Anna je zajímavá žena,“ dodává.

Zdroj: 21.11.2015    Ústecký deník