5 DŮVODŮ, PROČ SI KOUPIT OBRÁZKY Z MODERNÍCH ČESKOSLOVENSKÝCH DĚJIN

Jednou z nejočekávanějších knih letošního podzimu je nádherná obrázková publikace Obrázky z moderních československých dějin od Jiřího Černého a Lukáše Fibricha. My jsme z ní nadšení a vy byste měli být taky. Tady je pět důvodů, proč si knihu pořídit!

1. LEHKÉ ČTENÍ O TĚŽKÉ DOBĚ

Druhá polovina 20. století mezi nejzářivější období české historie zrovna nepatří. Zrovna skončila totalita nacistická, přišla totalita komunistická. Politické procesy, likvidace nepohodlné opozice i střelba po těch, kdo se snažili utéct za svobodou. Navzdory tomu, že jsou Obrázky z moderních československých dějin kniha o neveselém úseku našich dějin, jsou napsané velice lehce a v řadě ilustrací lze rozpoznat vtipné karikatury.

2. LEPŠÍ NEŽ UČEBNICE

Už Jan Ámos Komenský prosazoval přístup škola hrou, tedy že nejvíce se člověk naučí zábavnou a přitažlivou formou. Kniha Obrázky z moderních československých dějin se tak díky své lehkosti, nadhledu a mnoha zajímavým podrobnostem může stát plnohodnotnou příručkou pro studenty i fanoušky historie.

3. ILUSTRACE

Autor ilustrací Lukáš Fibrich vystudoval animaci a už mnoho let kreslí komiksy pro časopis ABC. V Obrázcích z moderních československých dějin perfektně zvládnul veškeré dobové náležitosti jako módu, auta, motorky nebo rysy obličeje hlavních aktérů. A pozorní čtenáři si jistě všimnou i drobných hříček a legrácek, které se v okýnkách skrývají.

4. CENA

Jasně, říká se, že na knihách se nemá šetřit, ale stejně je cena pro mnoho lidí jedním z rozhodujících faktorů o tom, zda si knihu koupit nebo nechat v knihkupectví. Dobrá zpráva! Obrázky z moderních československých dějin stojí v obchodech 249 Kč, u nás třeba pouhých 209 Kč a pro členy Knižního klubu pouhých 199 Kč. Což je za plnobarevnou knihu v pevné vazbě směšná částka.

5. MODERNÍ HISTORII JE TŘEBA ZNÁT

Na mnoha školách se dějiny 20. století pořádně nestihnou probrat (lovci mamutů jsou asi holt důležitější), což je velká chyba, neboť toto období nejvíc ovlivnilo současné uspořádání světa i náš každodenní život. Spousta studentů a mladých lidí tak má o studené válce a životě za Železnou oponou výrazně zkreslené představy, některé úseky českých dějin vůbec neznají. Obrázky z moderních československých dějin jsou v tomto ohledu skutečně záslužným počinem, neboť mohou zvednout povědomí i o méně známých událostech jako třeba odsunu Němců nebo Chartě 77.

Přesvědčili jsme vás? Knihu si můžete se slevou objednat tady!