Čtenářská recenze: Ivan Klich - Výlety podél Sázavy

Sázava, možná nejoblíbenější česká řeka vodáků, trampů, chatařů i chalupářů. Autor knihy Výlety podél Sázavy, Ivan Klich, rozdělil celý tok Sázavy (úctyhodných 225,9 km) do třiadvaceti oblastí ležících kolem centrálního místa (většinou města). Vydejte se spolu s ním pěšky, autem, na kole nebo vlakem od pramene až po ústí za těmi nejzajímavějšími místy. Nezapomeňte si fotoaparát a dobrou náladu, kniha vám bude skvělým společníkem a průvodcem při vašem putování, neuteče vám žádná zajímavost v okolí.

Orientační mapka, návrhy turistických tras a spousta fotografií vám budou dobrým pomocníkem při výletech. Zvolte si náročnost trasy a zaměřte se na místa, která chcete vidět. Pak už vám nic nemůže bránit, abyste tok řeky Sázavy prozkoumali, každý po svém. Města, městečka, památníky a zajímavé historické objekty nebo přírodní zajímavosti, muzea, zříceniny, vodní nádrže, naučné stezky, sakrální stavby, kamenné mosty, pivovar, vodácké kempy, lesopark, štola, rozhledna… k vidění je toho opravdu dost.

Mému srdci blízké je okolí Sázavy u Lešan, Kamenného Přívozu, Žampachu a Jílového u Prahy a také Hradištko. Své kouzlo má ale samozřejmě každý úsek - pramen Sázavy, Žďár nad Sázavou, Hamry nad Sázavou, Sázava u Žďáru, Ronov nad Sázavou, Havlíčkův Brod, Světlá, Zruč, Střechov nad Sázavou, Kácov, Český Šternberk, Rataje nad Sázavou, Sázava, Chocerady, Senohraby, Pyšely, Poříčí a Týnec nad Sázavou, Třebsín, Petrov, Pikovice nebo Hradištko.

Rozhodně se projeďte Posázavským Pacifikem po historické železniční trati, příjemný výlet vlakem v čele s parní lokomotivou vyjíždí z pražského Braníka v termínu Sázavské pouti (začátek července) je skvělým zážitkem nejen pro fandy železniční dopravy. Více na www.posazavsky-pacifik.cz.

Detail titulu Výlety podél Sázavy
Vaše cena: 199 Kč Koupit
Poslední kapitola věnuje krátké zastavení Sázavě vodácké, kde najdete tipy na nejoblíbenější úseky, půjčovny lodí, tábořiště, kempy, jezy, ale i na možnosti občerstvení. Sázava má 208 sjízdných kilometrů na sportovní lodi, patří mezi bezpečné řeky, které vyhledávají vodáci pro velký počet sjízdných jezů a překrásné přírodě – zalesněné, kopcovité krajině s mnoha skalami. Sjet Sázavu – to je povinnost každého správného vodáka.