Čtenářská recenze: Angela Marsonsová – Pohřbená pravda

V šestém detektivním příběhu série Případy Kim Stoneové se dostáváme na odlehlou farmu stojící na pomezí dvou okrsků, na první pohled zcela obyčejnou. Jsou zde však nalezeny lidské kosterní ostatky, sesypané a pohřbené dohromady. Pro inspektorku Kim Stoneovou tenhle případ představuje neobyčejnou výzvu. Nejenom, že musí vypátrat, komu kosti patří a jak se sem dostaly, ale navíc musí na případu spolupracovat s bývalým parťákem, s nímž se před lety nerozešla zrovna v dobrém. Protentokrát se Kim bude muset obejít bez svého týmu – a její tým bez ní.

Angela Marsonsová sepsala naprosto perfektní sérii detektivních příběhů v čele s hlavní postavou, inspektorkou Kim. Ta se tentokrát musí vyrovnat s tím, že je nucená spolupracovat s bývalým kolegou, s nímž k sobě chovají vzájemné antipatie. Kosterní ostatky jsou totiž nalezeny na pomezí dvou okrsků. Vyšetřování se proto ujímá Kim, její bývalý parťák Travis a jeho tým. Vyšetřování v takové atmosféře nebude pro Kim vůbec jednoduché. Odtržena od svého věrného týmu, začíná Kim s vyšetřováním záhady objevených lidských kostí. Ostatní členové její party se zatím věnují rasistickým útokům v jejich okrsku, z nichž některé jsou klasifikovány jako napadení, jiné dokonce jako vražda.

Ocitáme se před na první pohled chaotickou změtí různých vyšetřování. Pozorný čtenář však správně tuší, že všechny spolu nějak souvisí. Jak se postupně jednotlivé příběhy prolínají, atmosféra houstne a tempo získává na obrátkách. Závěr se podobá strhující jízdě na horské dráze.

Díky nálezu kosterních ostatků na povrch vyplouvá temná minulost, která se nějak dotýká současnosti. Mrtví varují oběti současných útoků. Zvrácené choutky lidských duší tu byly kdysi a jsou tu i dnes.

Přesto, že mě anotace knihy ne úplně zaujala, musím říct, že Pohřbená pravda byla vážně pecka. Obdivuji, že Angela Marsonsová dokáže každý příběh sestavit úplně jinak, naprosto originálně a přesto vždy poutavě. Vsadila na postavu svérázné inspektorky Kim, což podle mě byla naprosto skvělá volba. Stejně jako ty předchozí, má i tenhle příběh úžasný spád, perfektně se čte a čtenáře doslova pohltí.

Obvykle mě u detektivek napadá už během čtení, co bych knize vytkla. V případě Pohřbené pravdy se mi to nestalo. Snad jen, že vraha se mi podařilo odhalit už před polovinou příběhu, nicméně vadu na kráse knížky tenhle fakt určitě nepředstavuje.

Detail titulu Pohřbená pravda
Vaše cena: 299 Kč Koupit

S koncem každého dílu už zjišťuji termín vydání toho následujícího. Ten pak netrpělivě vyhlížím a do čtení se pustím hned, jakmile se mi dostane do rukou. Přečtení trvá obvykle několik málo dní, někdy hodin. A takhle to jde pořád dokola. Musím říct, že Případy Kim Stoneové je jedna z mých neoblíbenějších detektivních sérií.

Autorkou recenze je Andrea Simoglu.