Čtenářské recenze

Čtenářská recenze: Vítězslav Jareš - 12.12.

Kniha 12.12. úspěšného českého spisovatele a scénáristy rozráží stojaté vody české detektivky. Bohužel je v českých luzích a hájích pramálo spisovatelů, kteří dokážou napsat takto svižně a čtivě detektivní příběh z české současnosti. Troufnu si říci, že tady takováto kniha byla naposled díky autorům Jiřímu Walkeru Procházkovi a Kláře Smolíkové v jejich společném příběhu Mrtvá šelma. více

Čtenářská recenze: Bernhard Aichner - Přítelkyně smrti

V českém prostředí první kniha rakouského spisovatele a fotografa Bernarda Aichnera působí jako malé zjevení. S jeho jménem se totiž pojí jedno velké srovnání. A není ledajaké. Sousloví „konkurence skandinávských detektivek“ upoutává na to, že se bude jednat o velmi zajímavou knihu, kterou bychom v knihkupectvích neměli minout. Jak si však v tomto srovnání kniha opravdu vede?
více

Čtenářská recenze - Tim Dedopulos: Pachatel neznámý

Máte rádi tradiční detektivky a jejich důmyslné zápletky? Nebojíte se potrápit vlastní mozek nějakou tou hádankou? Baví vás hrát si na detektiva? více

Čtenářská recenze - Tami Hoag: Ledové srdce

Když vám do života vstoupí násilník a krutě vám ublíží, budete nejprve vděčni za přežití. Brzy ale přijdou chvíle zoufalých následků. Deprese, noční můry, strach, zdravotní obtíže… Jak dál?? Vše se rozdělí na „Před“ a „Po“… více

Čtenářská recenze - Lucy Keatingová: Dreamologie

Po Dreamologii jsem pokukovala již dlouho, prakticky od té doby, co vyšla a já jí začala vídat na zahraničních bookstagramech. Nejdříve mě zaujala nádherná obálka (jsem hrozně ráda, že YOLI nechalo originální obálku a i prakticky celý název, jen ho trochu počeštili) a pak i anotace. Kdo by někdy nesnil o pěkném, sexy klukovi, že? více

Čtenářská recenze: Patrik Hartl – Prvok, Šampón, Tečka a Karel

Prvotina Patrika Hartla, autora zatím tří knih a několika divadelních komedií, vám na tváři vyloudí úsměv a dá vám zapomenout na vaše starosti. Budete totiž prožívat starosti čtyř kamarádů ze školy, z nichž každý se v životě vydal jiným směrem. Přesto zůstali přáteli i po dvaceti letech od maturity. více

Čtenářská recenze: Martin Patřičný - Velká kniha o dřevě

Jméno Martin Patřičný zná snad každý, komu něco říká dřevo. Výtvarník-dřevař, autor knih i vypravěč je fenoménem nejen pro svou neutuchající vášeň pro dřevo. K němu se dostal u svého strýce-řezbáře a soustružníka dřeva, práci se dřevem se pak plně věnuje od roku 1988. Tento uznávaný odborník má za sebou přes úctyhodných sto výstav v Čechách i v zahraničí, mimo Německa, Rakouska, Dánska, Švédska, Belgie a Itálie i v USA. Je autorem několika knih nejen o dřevě. Velmi populární byly jeho „Dřevěné večery – uváděné v Národním muzeu v Praze i v Městské knihovně a na spoustě míst v České republice. Diskusní i hrané večery s poezií a živou hudbou se staly nezapomenutelnými pro všechny Patřičného fanoušky. více

Čtenářská recenze: Roman Vaněk - Velká kuchařka Čech a Moravy

Jako vášniví amatérští kuchaři, kteří preferují rodinné vaření, dáváme této knížce s manželem jedničku s hvězdičkou. Naprosto nám vyhovuje přehlednost receptů, názorné fotografie a jednoduchý postup. Recept nikdy nezklame, a i když má člověk své recepty už zajeté a často je dělá po paměti a bez kuchařské knihy u ruky (na šunkofleky, palačinky, pórkovou polévku nebo vývar apod. recept opravdu nepotřebuju), přesto stojí za to si i jednoduchá a po paměti vařená jídla připravit podle Vaňkových kuchařek – mimochodem máme doma všechny tyto knihy a rozhodně se těšíme na další (i když se jednomu ani nechce věřit, zda je možné ještě přijít s něčím novým). více

Čtenářská recenze: Patrik Hartl - Malý pražský erotikon

Knihu Patrika Hartla Malý pražský erotikon jsem si vybrala, protože jsem pravidelnou návštěvnicí divadla StudioDVA na pražském Václavském náměstí, kde je právě Patrik Hartl kmenovým autorem a režisérem. Vždycky se strašně nasměju, a to je přesně to, co potřebuju a čeho není nikdy dost. více

Čtenářská recenze: Alžběta Bublanová – V Tichu

Ticho. To je jméno baru, kam hlavní hrdinka Adéla utíká zapomenout na všednodennost. Ticho. To ji obklopuje v jejím životě. Hledá, snaží se, stále hledá, ale co vlastně? A ticho je všude kolem ní. více