Čtenářské recenze

Čtenářská recenze: Jiří Žáček - Z říše krále Sedmilháře

Tahle knížka je pro mě trochu záhadou. Na pohled vypadá, že se jedná o pohádky pro malé, předškolní děti. A některé, zvláště ty veršované snad i jsou. Ale ty, které autor vypráví v próze, ty už bych malým dětem nedoporučovala. Když jsem si na ně zvykla, musela jsem uznat, že se u nich baví i dospělí… více

Čtenářská recenze: Elena Ferrante - Geniální přítelkyně 3 - Příběh těch, co odcházejí, a těch, kteří zůstanou

O třetím dílu tetralogie Geniální přítelkyně sem četla, že má být ještě lepší, než první dva díly. K takovým hodnocením bývám obvykle skeptická. Nicméně po dočtení dílu druhého jsem se na třetí, nazvaný Příběh těch, co odcházejí , a těch, kteří zůstanou opravdu těšila a jakmile jsem ho začala číst, už jsem ho nedala z ruky. Jestli jsem se do prvního i druhého potřebovala několik stran „začítat“, tak u třetího jsem byla začtená hned. více

Čtenářská recenze: Taylor Stevensová - Maska

Pátý díl série americké autorky Taylor Stevensové, která prožila velmi nestandardní dětství a dospívání v náboženské sektě bez možnosti řádného vzdělání, z kterého absolvovala pouhých šest tříd. V roce 2011 debutovala svou knihou Lovkyně informací (The Informationist), v níž přivedla na svět zcela nestandardní ženskou hrdinku Vanessu Michael Munroeovou. více

Čtenářská recenze: Daniel Cole - Hadrový panák

Prvním výrazným vjemem této velmi zdařilé detektivky je vztek, bezbřehý vztek a frustrace. Detektiv William Oliver Layton-Fawkes, přezdívaný Wolf psychicky neunese fakt, že byl soudem prohlášen za nevinného Kremační zabiják - Naguib Khalid, sadistický vrah mladých dívek. Po vynesení osvobozujícího rozsudku Khalida fyzicky napadne a jen díky zásahu soudní stráže nedojde k vraždě přímo v soudní síni. Detektiv je suspendován a umístěn na uzavřené oddělení psychiatrické léčebny. více

Čtenářská recenze: Daniela Turecká - Nakládačka na věčné časy

Koho jednou popadne nakládací mánie, toho už to nepustí. Vášeň pro pestrobarevné sklenice plné naložených dobrot vyvolávají u „nakladačů“ doslova posedlost. Hmmm, jak by se dalo naložit tohle a jak toto? Inspirovala jsem se knihou Daniely Turecké Nakládačka na věčné časy a už v tom lítám také. Stala se ze mě nakládačka. Miluju vyrovnané sklenice a lahve. Nic nepřeháním v množství, spíš mě těší různorodost. Stejně jako autorka ujíždím na naloženém hermelínu, ale nebráním se ani naložené zelenině, houbám a třeba i novotám. více

Čtenářská recenze: Anna Walzová - Dokonalá dýně

Dýně je královna podzimní sezony. Svou barevností, chutí, vlastnostmi i cenovou dostupností si našla cestu na jídelníček českých domácností. Přiznávám se, že i naše rodina si pokrmy z dýně oblíbila. Hustá dýňová polévka zasytí a dýňový koláč ke kávě je famózní. Ale co dalšího se dá z dýně připravit? Tahle knížka o dýni vám ukáže recepty z dýně hokkaidó, muškátové, máslové, špagetové dýně, tzn. tureckého turbanu, baby bearu a dýně obrovské. Vaření z dýně vás jistě nadchne, stejně jako mě. Za málo peněz hodně muziky. více

Čtenářská recenze: Tim Dedopulos - Pachatel neznámý – případy k rozlousknutí

Kdo si myslí, že by mohl být detektivem, má jedinečnou příležitost zkusit odhalit pachatele. Krátké příběhy doprovázejí vtipné ilustrace, užitečné rady a indicie. Ale pozor, je třeba použít mozek! Najít pachatele není jen tak, zapojte malé šedé mozkové buňky. Šedesát kriminálních příběhů s otevřeným koncem vám pomůže vyřešit inspektor „Paddington“ Parnacki a amatérští detektivové Mary Millerová a novinář Joshua Cole. více

Čtenářská recenze: David Glockner - Utajené vládkyně

Zdánlivě nesourodá pětice žen má společné to, že byly manželkami slavných mužů, ovlivňovaly jejich životy. Stály v pozadí, vytvářely svým mužům zázemí, byly jejich majákem a oporou v kontrastu s manželovým úspěšným veřejným životem. Přesto vedle svého slavného protějšku trpěly, často cítily ponížení… Svou roli po boku svého manžela hrály však až do svého konce… buď do doby rozvodu, vrcholného zdeptání nebo až do své smrti. Jaké ale opravdu byly? Co cítily? Chtěly od života více, proč neměly sílu odejít ze vztahu dříve, než je začal ničit? více

Čtenářská recenze: Hanne Egghardtová - Muži Marie Terezie

Marie Terezie byla jedinou vládnoucí ženou na českém trůně a jako panovnice výrazně ovlivnila dějiny českého národa. Vládla dlouhých 40 let a s manželem měli 16 dětí, za její vlády došlo k mnoha osvícenským reformám. V 18. století byly politické záležitosti dominancí mužů, a byli to právě muži, jež Marii Terezii nejvíce ovlivňovali. Tato kniha přináší sedm portrétů osudových mužů Marie Terezie, mezi něž patří z jejího nejbližšího okruhu její manžel František Štěpán Lotrinský a jejich syn Josef II., ale také její spolupracovníci – kancléř, důvěrník, lékař… více

Čtenářská recenze: Jean Pendziwolová - Dcery strážce majáku

Příběh vypráví o netradičním vztahu stárnoucí Elizabeth, jež ztratila zrak a žije v domově pro seniory a mladičké Morgan, divoké zlobivé holky, která si v domově pro seniory odpykává trest za rebelské sprejerství. Obě ženy k sobě něco táhne, sblíží se prakticky ihned, protože Morgan předčítá slepé Elizabeth z deníků jejího otce, jež se nalezly na ztroskotané lodi. více