Čtenářské recenze

Čtenářská recenze: Shari Lapena - Manželé odvedle

Manželé Marco a Anne byli pozváni na večírek ke svým sousedům, ovšem s podmínkou, že musí své malé šestiměsíční dítě nechat doma. Svým pláčem by je totiž rušilo. Anne s tím coby správná matka zpočátku nesouhlasí, ale pak se nechá přemluvit svým manželem. Co se může stát? Nic! Zapnou přece dětskou chůvičku a budou ji chodit každých 30 minut kontrolovat! Anne souhlasí, aniž by tušila, že právě učinila jedno z nejhorších rozhodnutí ve svém životě. více

Čtenářská recenze: Paula Hawkins - Do vody

Řeka plná třpytící se vody, která se vine malým městečkem Beckford, je nejen cílem vycházek místních obyvatel, centrem letního dovádění dětí a tajných schůzek teenagerů, ale i němým svědkem smrti několika žen, jejichž životy vyhasly v chladném objetí vodní náruče. Na malém městě, kde se všichni znají a kde se nic nedá utajit, kolují pověsti z více či méně vzdálené minulosti plné děsivých detailů o okolnostech, za nichž ženy a dívky zemřely. Nejednalo se vždy o sebevraždy, někdy měl Bůh prostřednictvím vody vyřknout ortel zda je žena vržená do vln čarodějnicí, či zda je nevinná.... více

Čtenářská recenze: Angela Marsonsová - Ďábelské hry

Tentokrát je vyšetřovací tým inspektorky Kim Stoneové povolán k nálezu ubodaného těla. Oběť, muž ve středních letech, se před několika lety dopustil brutálního znásilnění. Pachatelka je objevena záhy. Je jí žena, kterou tehdy znásilnil, a která si z události stále nese příšerné trauma. Že by vzala spravedlnost do vlastních rukou? Na první pohled tomu vše nasvědčuje. Zdání však někdy klame… více

Čtenářská recenze: Joy Fieldingová - Zmizení Samanthy Shipleyové

Hunter a Caroline Shipleyovi slaví desáté výročí svatby v mexickém letovisku Rosarito. V nádherném hotelovém komplexu jsou s nimi také jejich dvě dcery, pětiletá Michelle a dvouletá Samantha, a jejich šest přátel. Poslední večer má být slavnostní večeře, jenže slečnu na hlídání dvou malých dcer kdosi neznámý odvolá a nastává dilema: jít na večeři a nechat spící děti chvíli o samotě, anebo slavnostní večeři oželet? Manželé se rozhodnou pro kompromis: nechají spící dcerky samotné v hotelovém pokoji s tím, že je budou každých 30 minut chodit kontrolovat. Toto rozhodnutí se bohužel stane osudným… více

Čtenářská recenze: Geniální přítelkyně 2 - Příběh nového jména

Druhý díl tetralogie italské autora či autorky skrývající se za pseudonymem Elena Ferrante přímo navazuje na první část. V té jsme se s Elenou a Lilou rozloučili ve chvíli, kdy se Lila vdala za bohatého Stefana. A tam se s nimi také opět setkáváme. Původně celkem láskyplný vztah snoubenců se záhy po svatbě změní v něco zcela jiného. Elena zatím stále studuje a chystá se na maturitní zkoušku. více

Čtenářská recenze: Alexandra Oliva - Poslední

Fešácký moderátor, který se tváří přísně a nesmlouvavě, studený lesk čoček všudypřítomných kamer, dvanáct soutěžících a série úkolů - to jsou základní kameny reality show Ve tmě, která se má díky svému velkorysému rozpočtu stát trhákem televizního vysílání. Soutěžící jsou pro zvýšení atraktivity pořadu vybráni skutečně pečlivě a tvoří pestrou, nesourodou směsku - od ošlehaného sympaťáka, přes povrchní a nevyrovnanou slečnu, až po regulérně vyšinutého Vymítače, jehož jurodivé eskapády přivádějí okolí k šílenství. více

Čtenářská recenze – Liane Moriarty: Poslední výročí

Knihy Liane Moriarty si vždycky tak úžasně užiju… Nejspíš vás nepřekvapí, že jsem na Poslední výročí čekala už od té doby, co nakladatelství zveřejnilo fotku obálky! více

Čtenářská recenze - Michal Šefara: Podsvětí

Příčina a důsledek - zdánlivě logicky po sobě jdoucí události. Jenže: kdo rozliší co je příčina a co důsledek? V pražském metru začíná docházet k výpadkům elektrického osvětlení, v nevysvětlitelných vzepětích enerie praskají žárovky po desítkách, z tunelů se nesou podivné zvuky nahánějící strach, objevují se primitivní oltáře, kde coby obětiny leží mrtvá zvířata a oči cestujících mají někdy děsivý vzhled.... více

Čtenářská recenze: Michelle Cuevasová - Zpověď Jonatána Papírníka

Skvělá hříčka o imaginárních kamarádech!
Příběh vypráví, jak název napovídá, Jonatán Papírník. Zhruba osmiletý chlapec, dvojče  Florentýny. Nejprve si myslí, že ho všichni nenávidí a proto ho přehlížejí. Doma, ve škole, venku. Dokonce i odporný JEZEVČÍK(!) Ferdinand. Pak ale potká v parku Kovbojku, která ho nepřehlíží a pustí se s ním do hovoru. Prozradí mu, že není skutečný. Je jen imaginární kamarád, stejně jako ona.
více

Čtenářská recenze: Radka Třeštíková – Bábovky

Původně jsem si myslela, že v této knize najdu 12 samostatných příběhů žen. Skoro to tak je. Jen jsou ty příběhy důmyslně propojené. Hlavní postava jednoho příběhu se vyskytuje v dalším jako postava vedlejší, nebo je nějakým způsobem spřízněná s jinou hlavní postavou... Autorka všech 12 žen propletla takovým způsobem, že si troufám odhadovat, že i přes pečlivé sledování jejich vztahů mi určitě něco uniklo. Ale v podstatě to ničemu nevadí :-) více