Vánoční průvodce

Čtenářské recenze

Čtenářská recenze – Paul Tremblay: Hlava plná přízraků

Sakra, sakra, sakra… Tahle kniha mě dostala jako Norman Bates tu ženskou ve sprše. A to jsem si myslela, že mě coby odbornici na horory už jen tak nic nepřekvapí. více

Čtenářská recenze: Affinity Konar - Mischling

Prostředí, v němž se odehává děj knihy Mischling je poněkud ponuré: smutně proslavená osvětimská ZOO doktora Mengeleho, kde shromáždil dvojčata, trojčata, liliputány a další, pro něho zajímavé lidské "kuriozity", aby na nich konal své zvrhlé pseudolékařské pokusy. Zprvu jsem váhala, zda se do čtení vůbec pustím. Jenže jakmile jednou knihu otevřete, tak vás chytne a nepustí. více

Čtenářská recenze – Noah Hawley: Před pádem

Každý rok vyjde jedna kniha, kterou čtou všichni. Fenomén, před kterým není úniku. Loni to byla Dívka ve vlaku, rok předtím Zlodějka knih, předtím Zmizelá, předtím Padesát odstínů šedi… Tou „knihou roku“ 2016 je bezesporu napínavý thriller Před pádem. více

Čtenářská recenze: Chalíl Džibrán - Diář 2017 – Hledání

Pokud jste ještě nepropadli elektronickému kalendáři ve vašem chytrém telefonu a dáváte přednost papírové verzi, či pokud dokonce upřednostňujete diář velikosti knihy, který vás provází po celý rok a není to pouhopouhý zápisník na úkoly, tak prosím pozor – nakladatelství Vyšehrad vydalo nádherný diář s citáty libanonského básníka z přelomu 19. a 20. století Chalíla Džibrána doplněný ilustracemi Jiřiny Lockerové. více

Čtenářská recenze: Jaroslav Žváček - Lístek na cestu z pekla

S dílem mladého autora Jaroslava Žváčka jsem se poprvé setkala prostřednictvím divadelní hry Obludov v A studiu Rubín v Praze. Představení mělo premiéru v listopadu 2013. Líbilo se mi natolik, že jsem si o Jaroslavu Žváčkovi vyhledala další informace. Narodil se v roce 1989, napsal scénář filmu Kobry a užovky, zmíněnou divadelní hru, spolupodílel se na scénáři k seriálu Vinaři a za svůj literární debut Lístek na cestu z pekla získal Magnesii Literu v kategorii objev roku. Hmmm… více

Čtenářská recenze: Mich Turnerová - Úžasné dorty - Mistrovská škola pečení

Pečení dortů a dezertů je skutečné umění a věda, a já jsem jen obyčejný amatér, což mi ovšem neubírá chuť si připravit, upéct, naplnit, potřít a ozdobit svůj dort. Tedy narozeninový dort pro své děti, pro manžela, sváteční dort na maminčiny kulatiny, pro malého synovce i pro kamarádku. Z knížky Úžasné dorty jsem totálně paf, protože povýšila mé pečení a zdobení dortů o pěkný kus. Čerstvost a nejkvalitnější ingredience se tu skloňují na prvním místě a opravdu to má něco do sebe – ten příslovečný štipíček, o který je pak celý dort lepší. více

Čtenářská recenze: Doro van Zandt - Nanuky - Nejlepší domácí recepty

K dětství, létu a prázdninám patří zmrzlina. Možná je to neuvěřitelné, ale nanuk na špejli brzy oslaví 100 let. Možná jako já žasnete nad desítkami příchutí, z nichž si vybere opravdu každý. Přiznám se však, že když koupím zmrzlinu domů, je hned pryč, a docela to „leze do peněz“, nehledě na strašlivé množství cukru a tuku, které jsou v kupovaných zmrzlinách obsažené. A tak jsme ještě před koncem léta zakoupili tuhle báječnou knížku a od té doby si nanuky dopřáváme kdykoliv na ně máme chuť. Navíc se zapojily i děti a vymýšlejí svoje vlastní příchutě – co příprava nanuků, to originál! více

Čtenářská recenze: Proč? Encyklopedie - Brilantní odpovědi na zapeklité otázky

Proč? Kolikrát jeden neví, jak vlastně odpovědět, nebo kde odpověď vůbec najít. Díky obrazové publikaci prestižního nakladatelství Dorling Kindersley Proč? Encyklopedie – Brilantní odpovědi na zapeklité otázky budete zase o něco chytřejší. více

Čtenářská recenze - Sofi Oksanen: Norma

Při čtení Normy musíme neustále sledovat, co se kolem nás děje. Sofi Oksanen nás nenechá ani chvíli oddychnout, a když už to vypadá, že to polevuje, zasáhne něco nového. Norma od Sofi Oksanen je prostě nezařaditelný román ze severu Evropy, který stojí za to! více

Čtenářská recenze: Knížka hádanek a úkolů pro malé neposedy

Pro předškoláky je určena Knížka hádanek a úkolů pro malé neposedy. Kromě postaviček ze známých pohádek a zvířátek děti uvítají přes 100 samolepek a spoustu vystřihovánek. více

Instagram