Čtenářské recenze

Čtenářská recenze: Alexandra Oliva - Poslední

Fešácký moderátor, který se tváří přísně a nesmlouvavě, studený lesk čoček všudypřítomných kamer, dvanáct soutěžících a série úkolů - to jsou základní kameny reality show Ve tmě, která se má díky svému velkorysému rozpočtu stát trhákem televizního vysílání. Soutěžící jsou pro zvýšení atraktivity pořadu vybráni skutečně pečlivě a tvoří pestrou, nesourodou směsku - od ošlehaného sympaťáka, přes povrchní a nevyrovnanou slečnu, až po regulérně vyšinutého Vymítače, jehož jurodivé eskapády přivádějí okolí k šílenství. více

Čtenářská recenze – Liane Moriarty: Poslední výročí

Knihy Liane Moriarty si vždycky tak úžasně užiju… Nejspíš vás nepřekvapí, že jsem na Poslední výročí čekala už od té doby, co nakladatelství zveřejnilo fotku obálky! více

Čtenářská recenze - Michal Šefara: Podsvětí

Příčina a důsledek - zdánlivě logicky po sobě jdoucí události. Jenže: kdo rozliší co je příčina a co důsledek? V pražském metru začíná docházet k výpadkům elektrického osvětlení, v nevysvětlitelných vzepětích enerie praskají žárovky po desítkách, z tunelů se nesou podivné zvuky nahánějící strach, objevují se primitivní oltáře, kde coby obětiny leží mrtvá zvířata a oči cestujících mají někdy děsivý vzhled.... více

Čtenářská recenze: Michelle Cuevasová - Zpověď Jonatána Papírníka

Skvělá hříčka o imaginárních kamarádech!
Příběh vypráví, jak název napovídá, Jonatán Papírník. Zhruba osmiletý chlapec, dvojče  Florentýny. Nejprve si myslí, že ho všichni nenávidí a proto ho přehlížejí. Doma, ve škole, venku. Dokonce i odporný JEZEVČÍK(!) Ferdinand. Pak ale potká v parku Kovbojku, která ho nepřehlíží a pustí se s ním do hovoru. Prozradí mu, že není skutečný. Je jen imaginární kamarád, stejně jako ona.
více

Čtenářská recenze: Radka Třeštíková – Bábovky

Původně jsem si myslela, že v této knize najdu 12 samostatných příběhů žen. Skoro to tak je. Jen jsou ty příběhy důmyslně propojené. Hlavní postava jednoho příběhu se vyskytuje v dalším jako postava vedlejší, nebo je nějakým způsobem spřízněná s jinou hlavní postavou... Autorka všech 12 žen propletla takovým způsobem, že si troufám odhadovat, že i přes pečlivé sledování jejich vztahů mi určitě něco uniklo. Ale v podstatě to ničemu nevadí :-) více

Čtenářská recenze: Shari Lapena - Manželé odvedle

Mladý manželský pár Anne a Marco jsou pozváni na večírek k sousedům na malou narozeninovou oslavu; Anne se na večírek vůbec nechce - dívka, která měla malou Coru hlídat, se na poslední chvíli omluvila, ale Marco trvá na svém: hostitelé bydlí přece hned vedle, v pokojíčku nechají zapnutou dětskou chůvičku a nadto budou chodit střídavě každou půlhodinu holčičku kontrolovat! Oslava se moc nevydařila, oslavenec Graham se poněkud nudí a Anne s hořkostí sleduje, jak její lehce podroušený manžel flirtuje s hostitelkou, precizně upravenou, do všech detailů dokonalou jiskřivou kráskou Cynthií. Anne si zoufale uvědomuje jak jsou její vlastní nedostatky vedle Cynthiiny oslnivé krásy zřetelné. To nejhorší z celého večera ale teprve přijde: když se konečně Anne povede přimět Marca k odchodu domů, dopadne na ně drtivou vahou šokující zjištění, že postýlka, kde mělo spokojeně spinkat jejich děťátko, zeje prázdnotou. více

Čtenářská recenze: Kimberly McCreight - Tam, kde ji našli

Ve městečku Ridgedale v New Jersey pomalu končí nezvykle dlouhá zima a v místním lese nedaleko univerzitního kampusu bylo nalezeno tělíčko mrtvého novorozeněte, které zde někdo jen tak pohodil. Kdo mohl něco tak strašného udělat? A proč? O tomto děsivém nálezu zdejší obyvatele informuje Molly Andersenová, redaktorka místního deníku. Do Ridgedale se přistěhovala teprve nedávno a sama se momentálně stále ještě pokouší vyrovnat s potratem, který prodělala. Do pátrání se pouští na vlastní pěst a postupně zjišťuje, že Ridgedale ukrývá nejedno hrůzu nahánějící tajemství. více

Čtenářská recenze: Dominik Dán - Něžná fata morgána

Předrevoluční vraždy v podání Dominika Dána

Další kniha z detektivního cyklu slovenského spisovatele Dominika Dána se odehrává v předvánočním čase roku 1989. Dán tentokrát vypráví příběh sériového vraha žen, jež své oběti nechává vždy na stejné lavičce v parku. Bohužel je příběh jeho běsnění spojen s dobou, o které se mluví jako o „Sametové revoluci“, což má za následek nestandardní vývoj vyšetřování.
více

Čtenářská recenze: Jerome Klapka Jerome - Čas mého života

Každý pravověrný čtenář jistě zná typickým britským humorem oplývající knihy, Tři muži ve člunu (o psu nemluvě), nebo Tři muži na cestách. Ale jaký byl vlastně autor těchto laskavých příběhů? O mnoha spisovatelích víme, že ač celý život rozdávali radost, jejich vlastní osudy nebyly vždycky nejrůžovější, o Jerome Klapkovi Jeromovi jsem zatím věděla jen něco málo kusých informací, které se ke mě dostaly spíše náhodně, než abych je sama cíleně vyhledávala. Wikipedie je sice dobrá věc, ale mluví pouze strohou řečí holých fakt. Proto jsem uvítala, když jsem na pultě knihkupectví zahlédla Klapkovu autobiograii - Čas mého života. více

Čtenářská recenze - Han Kang: Vegetariánka

Excelentní kniha, která člověka uhrane natolik, že příběh nechce opouštět Srazí vás dokonce až ke dnu a možná se pokusí vás vzít i k výšinám. Děsivost, ale zároveň nadlidská krása! více