Čtenářské recenze

Čtenářská recenze: Lone Theilsová - Dívky z trajektu

Novinářka Nora Sandová píše pro dánský týdeník Globalt a v současné době pracuje na jedné reportáži o učiteli z Rwandy. Práce ji příliš netěší, a tak odjíždí na oběd se svým kolegou Petem do jedné malé anglické vesničky. Nora má jeden zvláštní koníček: sbírá staré kufry. Když po cestě náhodou na jeden narazí za výlohou obchůdku, neváhá ani na okamžik. Tenhle jí ve sbírce nesmí chybět. více

Čtenářská recenze: Jo Nesbo - Žízeň

Taky jste nevěřili, že Jo Nesbo nechá Harryho Holea spořádaně žít ve spokojeném rodinném zázemí kdesi na předměstí Osla? Ani já ne. Je jisté, že těch, kteří jedenáctý díl série Harry Hole přivítali s nadšením, rozhodně nebylo málo.
  více

Čtenářská recenze: Gillian Flynnnová - Skvrna

Gillian Flynnová se na to, jak je mladá, stihla do povědomí čtenářů zapsat poměrně výrazně - její psychothrillery mají poutavý děj a překvapivá rozuzlení. Všechny tři předchozí knihy této autorky jsem přečetla jedním dechem a proto jsem byla potěšena, že v češtině (konečně) vychází její povídka Skvrna (Jen pro zajímavost, v originále se jmenuje Grownup – předčasně vyspělý, dospělák, nebo něco v tom smyslu), kterou jsem sice četla v angličtině, ale co si budeme povídat, čeština je čeština! více

Čtenářská recenze: Josef Bernard Prokop - Sámo - Velký vládce Čechů a tajný vyslanec krále Chlothara

Znesvářené rody, kruté boje, loupeživí lapkové i nájezdy Avarů, věčný boj se zimou a ochrana úrody, trýzeň a strádání, život v hradištích, dlouhé a fyzicky náročné cestování, právo silnějšího a mocnějšího… stěží si dokážeme představit tehdejší realitu. více

Čtenářská recenze: Jozef Kuzma, Monika Reiterová - Matematika pro základní školy v kostce

Matematika, které budete rozumět vy i vaše děti. Tato příručka, zahrnující teoretické i praktické učivo z matematiky na základní škole, vám pomůže s přípravou na testy a přijímací zkoušky na střední školu, „osvěží“ zapomenutou látku aritmetiky, algebry i geometrie a vhodně doplňuje současné učebnice. Vše srozumitelně a na přijatelné úrovni i pro ty, jež studiu neholdují, nicméně vědí, že musí umět, aby uspěli. více

Čtenářská recenze: Alena Peisertová - Koza Líza a její kamarádi

Není třeba bát se písmenek, stačí se do čtení pořádně opřít, naučit se rozeznávat jednotlivá písmenka a skládat z nich slova, prostě číst. Tato knížka je vhodná k nácviku čtení genetickou metodou, jež spočívá v hláskování slov, kdy dítě nejprve přehláskuje slovo, a pak je teprve přečte dohromady – spojuje tedy hlásky bez slabikování. Vychází z intuitivního čtení po hláskách, které si osvojují už předškoláci. Navíc není nad pěknou českou knížku pro děti, s velkými písmenky a pěknými ilustracemi. Tu přece žádný mobil ani tablet při čtení nahradit nemůže. více

Čtenářská recenze: Bruce W. Cameron - Psí poslání

Žádný pes tu není jen tak Román pro všechny pejskaře! Ti, jež mají své psí kamarády a společně souzní, se v téhle knížce doslova najdou. Psí poslání je kniha o tom, že jeden pes se může narodit i několikrát za sebou, aby mohl čím dál lépe chápat člověka. Toho jednoho jediného, toho svého. Člověk se oproti tomu snaží porozumět psí duši, a tak vzniká skutečné přátelství člověka a psa. V knize Psí poslání odhalíte tajemství jedné psí duše v několika tělech. Ručím vám za něhu, která se rozprostře ve vaší duši při čtení, i za váš srdceryvný pláč, jež vás nejspíš zaskočí, stejně jako mě. více

Čtenářská recenze: Dominik Dán - Smrt na druhém břehu

Divoké devadesátky zasáhly prakticky celou českou postkomunistickou společnost. Nevyhnulo se jim ani oddělení vražd. Detektiv Richard Krauz už není elév, ale samostatný detektiv. Se svým parťákem Chosém dostanou na starosti případ polorozpadlé mrtvoly, která se našla na břehu řeky Moravy na jaře roku 1994. Mrtvý muž nikomu nechybí, nikdo jej nepostrádá. Je po povodních, které zvedly hladiny řek o několik metrů, bůhví, odkud se mrtvý vzal… více

Čtenářská recenze: Jiří Černý, Lukáš Fibrich - Obrázky z moderních československých dějin (1945–1989)

Obrázky z českých dějin a pověstí byly jednou z nejoblíbenějších knih mého dětství, a tak jsem velice uvítala Obrázky z československých dějin (které mapují období 1918–1945). Moje děti byly nadšené. Komiksy je strašně baví, a tak ani „nebolí“, když se takhle lehce naučí historii. Takový výklad historie se hodí jak do vlastivědy, tak do dějepisu, a informace z knihy jsou vhodným doplněním učiva – mým dětem to tedy takhle naprosto funguje. Obrázky z moderních československých dějin, které navazují na dobu po druhé světové válce a končí revolučním rokem 1989, jsou skvělým pokračováním historické řady Obrázky…. (doma máme celou tuto sérii). Musím říci, že se toho autoři zhostili opět na jedničku. více

Čtenářská recenze: Zuzana Hubeňáková - Postřehy teplákové bohyně

Ano, tušíte, dobře, kdo je vlastně tepláková bohyně, matka všehomíra a několika roztomilých ratolestí (počet a pohlaví nechť si laskavě každá čtenářka doplní sama), laskavá ochranitelka domácího krbu i bohyně Kálí, skvělá milenka i ucouraná uklízečka – ano, tušíte správně – jste to vy, milé čtenářky). více